de natuur ontdekken op Schiermonnikoog

Natuurexcursies Vrijwilligerscollectief Schiermonnikoog:

al meer dan veertig jaar actief

Meer weten over het eiland, zijn geschiedenis en zijn rijke natuur? Ga dan eens mee op excursie met het Vrijwilligerscollectief.

de natuur ontdekken met vrijwilligerscollectief Schiermonnikoog

Ga mee op excursie!

Al meer dan veertig jaar verzorgen wij in de zomer excursies en andere activiteiten op en over Schiermonnikoog. We gaan op pad met groepen van maximaal twintig mensen en vertellen onderweg over planten en dieren, over het eiland en over het Waddengebied. Ook besteden we aandacht aan natuurbeleving.

Sterren kijken en the dark sky ontdekken met Vrijwilligerscollectief Schiermonnikoog

Natuuractiviteiten

In de jaren zeventig zijn we begonnen met het geven van wadexcursies. Tegenwoordig kun je bij ons terecht voor een breed scala aan natuuractiviteiten: van vogelexcursie en kruidenexcursie tot dorpswandeling en sterren kijken. Er zijn verschillende excursies speciaal voor kinderen en sinds 2008 organiseren we jaarlijks het roemruchte Sliksleekampioenschap.

Ons actuele excursieprogramma hangt bij informatiecentrum Het Baken (Reeweg 9) en staat op de website van Natuurmonumenten. Daar kun je je ook opgeven.

Agenda & online opgeven